...dagarna springer iväg...ibland...

Nu har tiden gått så där fort igen...(härligt, för tiden som är just nu...kan inte gå långsammare på ett sätt...) önskar att man kunde trycka på spol knappen till någon gång i höst. då Leo är "frisk" igen, stark och glad hela tiden...håret är återigen långt och alldeles blont, ögonfransar och ögon bryn är tillbaka...<3 men snart snart.....SNART!



Jag har precis haft tre dagar hemma hos oss med Timmen...dessutom har Leo mått ganska ok så han har varit hemma under dagtid både i måndags och i söndags...<3 underbart!! I Tisdags skulle han påbörja sin sista etapp i block tre, det blev dock förskjutet tills i onsdags...så i onsdags och idag fick han cellgifter och "går" nu på efterskölj...än så länge mår han bra, inget illamående eller så. Just nu sover han väldigt gott och har gjort så sedan kl 19.30. Vid kl 24 är det dags för kontroll och medicin, så fram tills dess hoppas jag att han sover, dock är det blöjbyte emellan där...man måste byta var tredje timma ca. när han går på cellgifter... lillfis...

En av Läkarna trodde att vi kanske skulle få komma hem på påskafton men sedan ändrade hon sig snabbt till påskdagen...:-P... men optimist som jag är...hörde jag bara det första...;-)... man har ju ändå hunnit lära sig att allt kan ändras... och det snabbt!!!

Mina dagar hemma var väldigt bra, på eftermiddagarna har vi varit hela familjen och på morgonen har jag och Tim haft påsklovs mys...och likaså på kvällarna... <3 Timmen har även denna veckan varit lite extra mysig, då han idag åkte med mormor och morfar m. co. till Spanien, en resa även vi skulle varit med på...då min kära far fyllde 50 år i förra veckan. Resan var en julklapp från mor och far till oss alla....(Min familj, min brors familj och mina två älskade kusiner och givetvis mor och far och mina fantastiska små systrar... <3 Nu fick dock Tim ensam representera vår familj, och det tror jag han kommer göra fantastiskt bra. JAG kommer att längta ihjäl mig efter honom och det kommer nog både Tommi och Leo också göra....och Tim kommer säkert längta efter oss...men så skönt för honom, tror att han behöver denna resa massor. Ett tillfälle att få tänka på något helt annat än att lillebror är sjuk... Åh för våran del tror jag detta är nyttigt också (iallfall för mig) vissa gånger när man kommer från sjukhuset, skulle man behöva (vilja) att bara lägga sig under en filt och inte komma upp på ett dygn eller två, tre..;.)...bara ligga där...bara vara...gråta en skvätt... MEN när man har Tim hemma, gör man inte det för då måste man vara stark (precis som man måste vara stark på sjukhuset)... men nu kan vi (får vi...Jag) det, det är ok. och det tror jag kommer att bli nyttigt och välbehövligt...<3


Nej nu skall jag strax mata Leo i sin knapp på magen innan jag går och lägger mig för att sova...:-/...(han vill fortfarande inte äta själv, matlusten finns inte alls....inte ens för godis, eller bullar och annat gott...han blir jätteglad när han ser det...men smakar offtast inte ens...min lilla lilla matglada kille...<3 längtar tills allt blir bra igen...längtar tills DU har det bra igen...så var rädda om er allihopa, ha en fantastisk glad påsk och glöm inte att vara tacksam för allt du har, och det blir vad du gör det till och glöm inte POSITIVA förväntningar...Kärlek!!!


(försökte lägga upp lite uppdaterade bilder på alla mina fina och bästaste pojkar, men varken datorn...eller iphonen vill vara mina kompisar idag...:-P...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0