Hur det går...

Nu har jag inte skrivit på jätte länge, men allt går enligt planerna... Leo har gjort sin första etapp med cellgifter i block nr 3, han fick dock inte medicin i sin dosa i huvudet...han läcker hjärnvätska där fortfarande.... MEN han har fått vara hemma lite...dock bara under dagtid men oj så mycket bättre han mår då...totalt har han haft 6 dagar hemma...underbart!!! Jag och Timmen är hemma nu och myser massvis, vi har spelat massa spel och gosat mängder... Och nu börjar man märka att han påverkas väldigt av att lillebror är sjuk...:-(... Men han är också stark, min stora lilla kille...<3... På onsdag skall Leo opereras igen...jag har tappat räkningen på nedsövningar och liknande, men nu är det dags för stamcells skörd, samt att de skall operera in en knapp i magen som han kan få mat och mediciner igenom, när han inte är stark nog att äta...sonden fungerar mindre bra för honom, dessutom kommer han troligtvis bli dålig under en längre tid efter högdos behandlingarna han skall göra...:-(... Nej nu skall jag och mitt mellan hjärta äta en fantastisk frukost, all kärlek!!!

Kommentarer
Postat av: maria carmona

Jag tycker du är sååå tapper och att hela din familj e så stark och fin.Jag är just nu på lassarettet med min dotter som efter en vanlig jejunomiestom höll på att ge upp.Jag har slängts mellan hopp och förtvivlan sen dess och den ende starke är lilla Almina 2,5 år som säger så ja mamma de e bra..tårarna rinner när jag läser om er jag kan nu förstå lite hur du känner det för detta och de ni går igenom skulle man inte önska nån..Jag tänker på er och följer er på er resa hoppas att det går bra på onsdag.Alla mina tankar.. maria

2011-03-21 @ 14:06:17
Postat av: Angelica

Tack Maria!!



Du är också jättestark, jag önskar er allt gott..massa kärlek och massa styrka till er!! <3

2011-03-21 @ 22:08:41
Postat av: Karolina

Hej! Hittade hit via 'litet barn'-tråden på fl. Tycker att ni är så starka hela familjen! Vilken kämpe ni har! Sedan tänkte jag också tipsa om en bok som heter 'litet syskon' som handlar om små barn (under 10 år) som har syskon som på något sätt är annorlunda eller kräver mer, där finns syskon till barn med Downs syndrom, men också syskon till ett barn med hjärntumör. Boken är skriven av en svensk psykolog och bygger på intervjuer med barnen och föräldrarna. Den handlar om hur barnen och föräldrarna hanterar olika svårigheter och hur man som förälder kan tänka och agera. Jag tycker själv att den är fin och det är ingen 'pekpinne'-bok utan mer så att den ger idéer och tankar som jag känner hjälper ibland när jag inte vet hur jag ska förklara och prata med min fyraåring om hans lillebrors diagnos.

Tänker på er alla!

2011-03-22 @ 10:37:26
URL: http://skrotochkornsmamma.blogspot.com
Postat av: Angelica - starkochtapper

Tack Karolina, ja han är en riktig kämpe!

Tack för tippset, skall genast ta tag i det.



Kramar

2011-03-23 @ 00:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0